Hoe houd je je staande bij windkracht 5 in social media?

Home e-mail marketingHoe houd je je staande bij windkracht 5 in social media?
bizzmark op koers

Hoe houd je je staande bij windkracht 5 in social media?

Comments off

Hoe houd je je staande bij windkracht 5 in social media+?

Op zaterdag 6 juni 2005; deed ik voor het eerst mee met de ‘s werelds grootste catamaran race de Ronde om Texel. Het was windkracht vijf en de golven waren zo hoog als de mast zelf. Terwijl we ons staande probeerden te houden, waren we zowel het gevoel in onze handen verloren als het zicht op de finish. Overal was het koude, zoute water.

social-media-users-02-2015

social-media-users-02-2015

Onder al dat geweld, op mijn zwoegende, krakende catamaran kwam ik erachter dat meedoen met de ‘grote jongens’ wel iets anders was dan onze woensdagavond wedstrijden op de randmeren. Waar we normaal op de 1e of tweede plaats eindigden, bleek hier dat een goede uitrusting en de modernste inzichten onontbeerlijk waren. En zo is het ook met het inzetten van de verschillende online media. Als je mee wilt varen met de grote jongens, zijn social media, bloggen en email marketing voor je bedrijf een absolute noodzaak.

Maar hoe blijf je nou staan en spoel je niet van boord? Hoe val je op tussen al die verschillende media mogelijkheden zoals Facebook, Twitter, Linkedin, pinterest, Instagram blogger,Tumblr en alle anderen?


Hoe zet je succesvol nieuwsbrieven en blog’s in? Hoe pak je het allemaal aan?

Vroeger was het makkelijk; je had alleen maar papier, nu is het door de vele online media kanalen een zee van communicatie-geweld geworden. Het is niet zo gek dat velen afhaken en het eenvoudig houden of helemaal niets doen. Of is het misschien toch de moeite waard. Het is veel makkelijker dan je denkt om buiten je comfort zone te komen en te zien hoe je het voor je kan laten werken.

Als je er tot nu toe tegenop zag is dat niet zo gek. Tot ik me er in ging verdiepen dacht ik ook dat het me bakken met tijd ging kosten. Dat hoeft echter niet. Maar ja gelet op de inmiddels zeer hoge gebruikers aantallen van deze social media is het zeker de moeite waard om het voor je te laten werken. Laat mij je helpen om dat op een manier te doen waarbij je opgewassen bent tegen de woeste hoge golven. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden; Ik laat je zien hoe je in een minimum aan tijd een enorm bereik krijgt.

Ik help je om in een paar maanden tijd vele volgers, lezer en subscribers te krijgen. Doe zoals andere clienten onder mijn begeleiding deden;In eén geval werd het zakelijk facebook account in 2 maanden tijd meer dan 10.000 geliked. Een andere relatie hoeft niet meer aan (koude) acquisitie te doen omdat ze zelf voortdurend gebeld worden.     

social media matrix

social media matrix

Ik zal in het kort uitleggen hoe ik dat doe. Beoordeel zelf of het voor jou zou kunnen werken. Allereerst maak ik een inventarisatie van verschillende media (vraag hier de checklist voor een overzicht met de mogelijkheden). Ze zijn in bovenstaande matrix ingedeeld in media die geschikt zijn voor korte- en lange berichten.

Vervolgens maak ik een mindmap (een lijst kan ook) van onderwerpen zodat ik eens per week een kort bericht kan plaatsen. Dat doe ik op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Linkedin en Pinterest. Om alle berichten makkelijk te stroomlijnen gebruik ik een paar handige tools om een bericht in een keer door te plaatsen.

Vervolgens maak ik een mindmap voor de onderwerpen voor langere berichten die ik eens per 2 weken schrijf.

Deze artikelen gebruik ik onder meer in de nieuwsbrieven, Blogger, Tumblr en Disqus. Ook deze plaats ik door op de ‘vluchtige’media zoals facebook. Misschien lijkt het nu nog heel ingewikkeld; maar daar heb ik iets op gevonden;

Aan de slag?

Vraag hier onze one-page handige checklijst om je goed en efficiënt op gang te helpen en te houden.

 extra-informatie-social-checklixt

Heb je moeite om onderwerpen te zoeken of met het schrijven berichten stuur mij gewoon even een mailtje ik help je graag.

Ik hoop dat je er wat mee kan, vriendelijk groet,

 Paul-Beens

PS. In mijn volgende blog ga ik in op een methode om je volgers om te zetten tot een werkelijk contact.