15 tips voor een betere opening

Home e-mail marketing15 tips voor een betere opening
open

15 tips voor een betere opening

No Comments

Ik ben een keer gaan verzamelen wat ik zelf aan mailings ontvang en wat mij opviel was dat er zo weinig aandacht aan de onderwerpregel wordt besteed. Met een klein beetje meer aandacht voor je mailing heb je al snel een betere opening en lees resultaten. In dit artikel geef ik je tips en ook wat je beter niet kan doen.

15 Creative manieren voor een betere opening

  1. Kies een onderwerpregel dat past bij met de inhoud en de aandacht trekt (krantenkopstijl)
  2. Betreft het een uitnodiging laat het er dan ook zo uitzien
  3. Maak korte teksten met een leesverder
  4. Voeg kopjes toe, dit helpt bij het scannen van de tekst
  5. Een call to action met een laagdrempelig formulier of klik
  6. Schijf de tekst zo dat het antwoord geeft op de vraag van de ontvanger
  7. Kies afbeeldingen die de tekst ondersteunen
  8. Segmenteer in teksten en doelgroepen maak de tekst relevant voor de doelgroep
  9. Personaliseer
  10. Maak een design bij het onderwerp
  11. Denk aan de snippet
  12. Geef tips of ervaringen van een ander
  13. Doe het anders maak een online magazine en maak van de cover een email
  14. Geef unieke informatie
  15. Test de mail, maak bijvoorbeeld een splitrun

 

Tips hoe het beter kan

  1. Meer…met minder inzet
  2. Top gadgets voor…
  3. Creëer meer… in 10 seconden
  4. 10 Redenen om niet…
  5. Hoe veilig zijn uw…?
  6. 7 Creatieve manieren om…
  7. 21 Meest hilarische…
  8. 9 Verrassende dingen om….

 

Zoals het niet moet

  1. Een bericht van Tim Jansen (Wie is Tim?)
  2. Nieuwsbrief september 2011 (Saai…)
  3. Mis dit niet! (spam gevoelig)
  4. Uw reserveringsbevestiging (te algemeen, gebruik alle informatie die u heeft, dus ook een reserveringsnummer)
    IS DE ZOMERPRIJS VOOR JOU? (Het gebruik van hoofdletters in de subject line komt niet alleen heel schreeuwerig over, het kan ook… spamfilters triggeren.)
  5. Wees voorzichtig met humor, het pakt dikwijls anders uit dan u bedoelt.
  6. Schrijf nooit in de verleden tijd. Daarmee is zelfs ´hot news´ oud nieuws.


Hoe ook niet 

  1. Een algemene onderwerpregel zoals; nieuwsbrief september of uitnodiging seminar
  2. Gebruik van vaste template’s of helemaal geen vormgeving vooral bij een uitnodiging
  3. Lange teksten, meer dan 4 a 5 regels
  4. Schreeuwende teksten
  5. Geen mogelijkheid om je aan te melden of kaarten aan te vragen (call to action)
  6. Teksten geschreven vanuit de zender
  7. Geen gebruik van kopjes en bijbehorende afbeeldingen
  8. Afmelden via een retourmail

 

auteur: Paul Beens

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *